Державний стандарт початкової освіти, методичні рекомендації Міністерства освіти й науки України щодо оцінювання в початкових класах НУШ, Закон України “Про повну загальну середню освіту” визначають формувальне оцінювання серед основних різновидів оцінювання.
Формувальне оцінювання – це оцінювання під час навчання і “для навчання” (англ. – “assessment for learning“). “Формувальне” (англ. – “formative“) – тому що, на відміну від підсумкового, має на меті формування (або форматування) навчального процесу з урахуванням навчальних потреб кожного учня задля більш ефективного формування необхідних знань, умінь та ставлень. Формувальне оцінювання як “оцінювання для навчання” складається з певних елементів, серед яких насамперед:
- вироблення зрозумілих учням цілей на певний період навчання;
- надання й отримання учнями конструктивного зворотного зв’язку щодо їхніх навчальних досягнень відповідно до визначених цілей;
- коригування вчителем навчального процесу відповідно до результатів і навчального поступу учнів.
Детальніше, про формувальне оцювання Ви можете дізнатись ознайомивсь з нормативними документами:
Формувальне оцінювання як “оцінювання для навчання” складається з певних елементів, серед яких насамперед:
- вироблення зрозумілих учням цілей на певний період навчання;
- надання й отримання учнями конструктивного зворотного зв’язку щодо їхніх навчальних досягнень відповідно до визначених цілей;
- коригування вчителем навчального процесу відповідно до результатів і навчального поступу учнів.
Детальніше, про формувальне оцювання Ви можете дізнатись ознайомивсь з нормативними документами:
Дуже дякую! Інформація справді дуже корисна! Виникло питання: чим саме формувальне оцінювання відрізняється від традиційного?
ВідповістиВидалитиЯ дуже рада, що інформацію яку я підібрала була для Вас корисною!
ВідповістиВидалитиУ педагогіці існує поняття формувального та підсумкового оцінювання, причому формувальне оцінювання дає змогу оцінити й скоригувати процес навчання, а підсумкове (традиційне оцінювання) показує результат навчання.
Формувальне оцінювання здійснюється у процесі навчання і необхідне для того, щоб з’ясувати, чи успішно учні діють під час навчання, а також дає змогу визначити, як необхідно будувати навчання в подальшому.